5-weekse Mindful Run (of Walk) & Zwanger cursus

Meer energie door een betere ademhaling, focus, makkelijker lopen, beter kunnen ontspannen en je grenzen aanvoelen.

Wil je optimaal genieten van je zwangerschap en de periode daarna? Tijdens deze cursus combineren we bewegen met ademhalings- en ontspanningstechnieken, waar je zowel nu als de rest van je leven wat aan hebt.

Zo leer je hoe je goed kunt luisteren naar je lichaam. Het aangeven van je grenzen bijvoorbeeld, essentieel als je zwanger of recent bevallen bent. En hoe je veilig kunt bewegen/sporten tijdens en na je zwangerschap, om zo aan je conditie te kunnen werken zonder enige prestatiedruk.

Je leert hoe je met mindfulness technieken (nog beter) kunt ontspannen en bewuster te leven. En je leert wat het effect is van ademhaling in relatie tot stress en hoe je dit in kunt zetten voor je eigen welzijn. Met de technieken uit de Mindful Run & Zwanger blijf je fysiek en mentaal in balans, waardoor je meer kunt genieten van je zwangerschap en je nieuwe leven daarna.

Wat kun je verwachten?

Je krijgt deze technieken mee op een verfrissende, actieve en leuke manier. We gaan in deze cursus niet anderhalf uur onafgebroken trainen en je leert hier ook niet het zogenaamde ‘puffen’. Deze cursus is er echt op gericht hoe je zelf zo goed mogelijk in balans blijft, wat vervolgens weer een positief effect heeft op je baby en je omgeving tijdens en na de zwangerschap. Het is een combinatie van inspanning en ontspanning, lekker in de buitenlucht.

Deze cursus is een cadeautje aan jezelf. 

Na de cursus kun je de technieken zelfstandig toepassen en op jouw niveau doorgaan met bewegen/sporten. Deze cursus kan ook prima samengaan met een andere vorm van bewegen tijdens de zwangerschap. 

Geschikt voor:

– Iedereen die wil wandelen tijdens de zwangerschap (advies is aanmelden tussen 14 – 26 weken*)
– Iedereen die wil (blijven) hardlopen tijdens de zwangerschap (advies is aanmelden tussen 14 – 26 weken*)

* Ben je langer dan 26 weken zwanger, dan kan je in overleg met de instructeur besluiten of deelname mogelijk is. De eerste 14 weken is je lichaam met veel nieuwe processen bezig en is je kindje ‘in de maak’. Vaak is het daarom fijn om na deze periode te starten met een cursus als deze. Stuur als je minder dan 14 weken of meer dan 26 weken zwanger bent een bericht mee bij de aanmelding wat je reden is om graag buiten deze periode om te willen starten.

Jouw investering is €95,– voor 5 bijeenkomsten van 1,5 uur.

Aanmelden kan middels het contactformulier of 06-46426438


5-weekse Mindful Run (of Walk) & Moeder cursus

Meer energie door een betere ademhaling, focus, makkelijker lopen, beter kunnen ontspannen en je grenzen aanvoelen.

Ben je benieuwd wat de combinatie van Mindfulness, een gezonde ademhaling en bewegen zonder prestatiedruk je kan brengen in de periode na de bevalling? Dan kun je na de zwangerschap starten met de Mindful Run & Moeder cursus, voor moeders die net bevallen zijn en willen starten met bewegen/sporten.

Als je net een kindje hebt gekregen moet je zelf ook even weer in balans komen. Het liefste zou je direct weer net zo fit willen zijn als voor de zwangerschap. Daarom starten veel vrouwen te intensief met sporten, waardoor ze eerder klachten of blessures krijgen.

Door de mindfulness technieken uit de Mindful Run Methode leer jij hoe je het bewegen/sporten bewust kunt opbouwen zonder prestatiedruk. Ook leer je mindfulness en ademhalingstechnieken toe te passen in je dagelijkse leven.

Je herstelperiode krijgt een nieuwe impuls door alle technieken die je leert.  Met als uiteindelijk het belangrijkste resultaat: minder stress en meer energie. Zo ben jij snel weer in balans, wat ook een positieve invloed op je gezin heeft.

Jouw investering is €95,– voor 5 bijeenkomsten van 1,5 uur.

Aanmelden kan middels het contactformulier of 06-46426438

Anita, trainer “Mindful zwanger zijn” :”Als moeder geef ik deze training met veel plezier. Zelf was ik tijdens de zwangerschap en daarna op zoek naar een combinatie als deze: fysiek fit blijven en bewust mijn conditie weer opbouwen na de zwangerschap. Maar ook het leren omgaan met alle (hormonale) veranderingen in mijn lijf. Tijdens de zwangerschap is zowel in beweging zijn als je grenzen goed aanvoelen essentieel. We bespreken in de cursus ook hoe je met al die onzekerheden tijdens een zwangerschap en de hectiek daarna om kunt gaan. Die mindfulness oefeningen hebben mij hier enorm bij geholpen.”