De cursussen Mindful running en Mindful walking bieden een combinatie van ademhalingstechnieken en mindfulness. Met fitheid en ontspanning als resultaat.

Herken jij jezelf hierin?

  • Wil jij meer rust in je hoofd en je lichaam?
  • Heb je last van stress of burnout-klachten?
  • Vind je het lastig om (weer) te starten met hardlopen of wandelen?
  • Wil jij je fitter voelen en lekkerder in je lijf zitten?

Wil je graag:

  • Meer energie voelen en je beter kunnen ontspannen?
  • Lekker buiten bewegen zonder prestatiedruk?
  • Je conditie en uithoudingsvermogen verbeteren?
  • Meer fitheid, focus en concentratie ervaren?
  • Een betere loop- en ademhalingstechniek?
  • Je lichaam en je gevoel aan zetten en je hoofd uit?

Als gecertificeerd Mindful Run- en Mindful Walktrainer wil ik je hier graag bij helpen door samen met jou op een laagdrempelige manier, zonder prestatiedruk, te gaan wandelen of hardlopen. Misschien loop of ren je trouwens al regelmatig en wil je leren om je ademhaling, looptechniek en zintuigen nog bewuster in te zetten voor een optimaal resultaat. De ‘mindful’ manier van bewegen is gericht op ademhalingstechnieken en mindfulness. De cursussen vinden plaats in een prachtige natuurlijke omgeving.

De voordelen van de vijfweekse cursus mindful hardloop- en wandeltraining:

  • Je wordt je bewust van je eigen loophouding, kracht en energie
  • Met ademhalingstechnieken leer je het maximale rendement uit je ademhaling te halen
  • Wandelen en hardlopen heeft vele positieve effecten op je gezondheid
  • Met behulp van de mindfulnessoefeningen leer je met een open en niet-kritische blik je aandacht te richten op het moment, met ontspanning als doel
  • Na de trainingen voel je je voldaan en je zult merken dat je fitter gaat worden
  • In de buitenlucht werken aan je conditie, in groepsverband of desgewenst individueel

Wat is Mindful Run en Mindful Walk precies?

Tijdens Mindful Run en Mindful Walktrainingen ga je met Anita als trainer in groepsverband bewegen in de buitenlucht. Dit kan zijn door middel van wandeltrainingen of hardlopen. Je leert te luisteren naar je eigen lichaam en je wordt bewust van je eigen loophouding. Door jouw aandacht bij het (hard)lopen te houden, voel je de kracht en energie in je lichaam. 

Met behulp van mindfulness leer je met een open en niet-kritische blik je aandacht te richten naar wat je op dat moment doet. We passen ademhalingstechnieken toe om het maximale rendement uit je ademhaling te gaan halen. Binnen Mindful Run en Walk gebruiken we de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je ademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt. Ook zal je hartslag dan lager zijn. Ademen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond. Tijdens het hardlopen zal je de positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam gaan merken. 

Regelmatig sporten helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Mindful Run en Walk leert je hoe je volop van het hardlopen en de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en lopen in het ‘hier en nu’.

Anita Willemsen / Anita Coacht

Mindful Running & Walking-instructeur Anita Willemsen: “Mindful sporten in de natuur helpt mij enorm goed, onder andere om het contact met mezelf te herstellen en voelen wat er zich vanuit het diepste binnenste aandient. Ik geniet ervan om met een groep te bewegen in de buitenlucht, liefst vergezeld door vitamine zon. En om zo mensen te laten ervaren hoe je het leven in en door je voelt stromen wanneer je zonder prestatiedruk buiten kunt bewegen. Samen fitter worden en vooral genieten in het hier en nu.”

Aanbod loop- en wandeltrainingen in Zevenaar


Mindful Walk in groepsverband 6 tot 10 mensen (5 x 1,5u)

  • Geschikt voor zowel beginnende als gevorderde hardlopers voor iedereen
  • 5-weekse cursus van 1,5 uur per training
  • De kosten voor deze cursus bedragen €95,-

Tijdens deze 5-weekse cursus ga je in groepsverband kennismaken met de verschillende facetten van het hardlopen. De Mindful Run is toegankelijk voor zowel de gevorderde als de startende hardloper. Je leert luisteren naar je eigen lichaam en je gaat letten op je ademhaling en je eigen loophouding. Het mooie is dat je jouw kracht en energie hierdoor heel bewust gaat voelen.


Mindful Run in groepsverband 6 tot 10 mensen (5 x 1,5u)

  • Geschikt voor iedereen
  • 5-weekse cursus van 1,5 uur per training
  • De kosten voor deze cursus bedragen € 95,- 

Mindful Walk leert je hoe je volop van het wandelen en de omgeving kunt genieten. Met een juiste ademhaling en lopen in het ‘hier en nu’ kom je helemaal tot jezelf. Tijdens deze 5-weekse cursus leer je (nog beter) te luisteren naar je eigen lichaam. Met behulp van mindfulness leer je met een open en niet-kritische blik je aandacht te richten naar wat je op dat moment doet. We passen ademhalingstechnieken toe om het maximale rendement uit je ademhaling te kunnen halen.


Ook voor zwangeren en vrouwen die recent bevallen zijn bied ik cursussen Mindful bewegen .